>>Persbericht Zeldzame Ziektendag 2014

Persbericht Zeldzame Ziektendag 2014

26-02-2014

Zaterdag 1 maart a.s. vindt de jaarlijkse Nationale Zeldzame Ziektendag plaats. Patiënten en zorgverleners komen die dag bijeen in Naturalis om elkaar te inspireren en de zichtbaarheid en bekendheid van zeldzame aandoeningen te vergroten. Die zichtbaarheid is hard nodig, want juist door de onbekendheid van de meeste zeldzame aandoeningen ervaren patiënten veel problemen in de gezondheidszorg en in het leven van alledag.

Inspirerende voorbeelden

Onder leiding van dagvoorzitter Jacobine Geel worden inspirerende voorbeelden gepresenteerd die kunnen helpen om de bekendheid van zeldzame aandoeningen te vergroten. De Stichting ALS Nederland laat zien hoe zij door middel van de reclamecampagne ALS de awareness rond deze aandoening effectief heeft verhoogd. Met een uiteenzetting over het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie wordt in beeld gebracht hoe de zorg voor kinderen met zeldzame vormen van kanker zal verbeteren door de komst van dit centrum.

Zie verder bijgevoegd persbericht.

Privacy | Disclaimer | Sitemap | © 2017 Zeldzameziektendag